Přeskočit na obsah

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobec­né obchod­ní pod­mínky (“Pod­mínky”) společnos­ti Jakub Han­zlík, se sídlem Plzeň, K Mer­fánům 4., IČO 21434310, zap­sané v obchod­ním rejstříku pod sp. zn. SZ MMP/160706/24 vedeném u živnos­ten­ského úřadu v Plzni, e‑mail hensgate@seznam.cz, tele­fon­ní čís­lo +420734645451, adresa provo­zovny Plzeň, K Mer­fánům 4. („My” nebo „Prodá­va­jící”) upravu­jí v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občan­ský zákoník, ve znění pozdějších před­pisů („Občan­ský zákoník“) vzá­jem­ná prá­va a povin­nos­ti Vás, jakož­to kupu­jících, a Nás, jakož­to prodá­va­jících, vzniklá v sou­vis­losti nebo na zák­ladě kup­ní smlou­vy („Smlou­va“) uza­vřené prostřed­nictvím E‑shopu na webových stránkách www.hensgate.cz.

Všech­ny infor­ma­ce o zpra­cov­ání Vašich osob­ních úda­jů jsou obsaže­ny v Zásadách zpra­cov­ání osob­ních úda­jů, která naleznete zde [BUDE DOPLNĚNO].

Ustanovení těch­to Pod­mínek jsou nedíl­nou součástí Smlou­vy. Smlou­va a Pod­mínky jsou vyho­tove­ny v českém jazyce. Znění Pod­mínek můžeme jed­nos­tran­ně měnit či doplňo­vat. Tím­to ustanovením nej­sou dotče­na prá­va a povin­nos­ti vzniklá po dobu účin­nos­ti před­chozího znění Pod­mínek.

Jak jistě víte, tak komu­niku­jeme primárně na dálku. Pro­to i pro naši Smlou­vu platí, že jsou použi­ty prostřed­ky komu­nikace na dálku, které umožňu­jí, aby­chom se spolu dohodli bez součas­né fyz­ické pří­tom­nos­ti Nás a Vás, a Smlou­va je tak uza­vře­na dis­tančním způ­sobem v prostředí E‑shopu, a to prostřed­nictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E‑shopu“).

Pokud něk­terá část Pod­mínek odporu­je tomu, co jsme si společně schválili v rám­ci pro­ce­su Vaše­ho nákupu na Našem E‑shopu, bude mít tato konkrét­ní doho­da před Pod­mínka­mi před­nost.

(1) NĚKTERÉ DEFINICE

(1.1) Cena je finanční část­ka, kter­ou budete hra­dit za Zboží;

(1.2) Cena za dopravu je finanční část­ka, kter­ou budete hra­dit za doručení Zboží, a to včet­ně ceny za jeho zabalení;

(1.3) Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

(1.4) DPH je daň z při­dané hod­no­ty dle plat­ných právních před­pisů; 

(1.5) Fak­tu­ra je daňový dok­lad vys­tavený v souladu se zákonem o dani z při­dané hod­no­ty na Celkovou cenu;

(1.6) Objed­náv­ka je Váš závazný návrh na uza­vření Smlou­vy o koupi Zboží s Námi;

(1.7) Uži­va­tel­ský účet je účet zřízený na zák­ladě Vámi sdělených úda­jů, jež umožňu­je uchování zadaných úda­jů a uchovávání his­to­rie objed­naného Zboží a uza­vřených Smluv;

(1.8) Vy jste oso­ba nakupu­jící na Našem E‑shopu, právní­mi před­pisy označo­vaná jako kupu­jící;

(1.9) Zboží je vše, co můžete nakoupit na E‑shopu. 

(2) OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ 

(2.1) Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E‑shopu.

(2.2) Při nákupu Zboží je Vaše povin­nost poskyt­nout Nám všech­ny infor­ma­ce správně a prav­di­vě. Infor­ma­ce, které jste Nám poskytli v Objed­návce budeme tedy považo­vat za správné a prav­di­vé. 

(2.3) Na našem E‑shopu také posky­tu­jeme příst­up k hod­no­cení Zboží prove­dené­mu jiný­mi spotřebiteli. Aut­en­tic­i­tu takových recen­zí zajišťu­jeme a kon­trolu­jeme tím, že propo­ju­jeme hod­no­cení s konkrét­ní­mi objed­návka­mi, tudíž v interním sys­té­mu u každého hod­no­cení vidíme i propo­jené ID objed­návky, a tak jsme schop­ni ověřit a prokázat, že recen­ze pochází od reál­ného spotřebitele.

(3) UZAVŘENÍ SMLOUVY

(3.1) Smlou­vu s Námi je možné uza­vřít pouze v českém jazyce.

(3.2) Smlou­va je uza­vírá­na na dálku prostřed­nictvím E‑shopu, přičemž nák­la­dy na použití komu­nikačních prostřed­ků na dálku hradíte Vy. Tyto nák­la­dy se však nijak neliší od zák­lad­ní saz­by, kter­ou hradíte za používání těch­to prostřed­ků (tedy zejmé­na za příst­up k inter­ne­tu), žád­né další nák­la­dy účto­vané Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očeká­vat. Odesláním Objed­návky souh­lasíte s tím, že prostřed­ky komu­nikace na dálku využíváme. 

(3.3) K tomu, aby­chom mohli Smlou­vu uza­vřít, je tře­ba, abyste na E‑shopu vytvořili Objed­návku. V tom­to návrhu musí být uve­de­ny násle­du­jící úda­je:
a) Infor­ma­ce o nakupo­vaném Zboží (na E‑shopu označu­jete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Při­dat do košíku“);
b)
Infor­ma­ce o Ceně, Ceně za dopravu, způ­sobu plat­by Celkové ceny a požadovaném způ­sobu doručení Zboží; tyto infor­ma­ce budou zadány v rám­ci tvor­by Objed­návky v rám­ci uži­va­tel­ského prostředí E‑shopu, přičemž infor­ma­ce o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uve­de­ny auto­mat­icky na zák­ladě Vámi zvol­ného Zboží, způ­sobu jeho doručení a plat­by;
c) Své iden­ti­fikační a kon­tak­t­ní úda­je sloužící k tomu, aby­chom mohli doručit Zboží, zejmé­na tedy jméno, příj­mení, doručo­vací adresu, tele­fon­ní čís­lo a e‑mailovou adresu.

(3.4) V průběhu tvor­by Objed­návky může až do doby jejího dokončení úda­je měnit a kon­trolo­vat. Po prove­dení kon­troly prostřed­nictvím stisku tlačít­ka „Objed­nat s povin­nos­tí plat­by“ Objed­návku dokončíte. Před stiskem tlačít­ka musíte ale ještě potvrdit Vaše sezná­mení se a souh­las s těmi­to Pod­mínka­mi, v opačném pří­padě neb­ude možné Objed­návku dokončit. K potvrzení a souh­la­su slouží zatrhá­vací políčko. Po stisku tlačít­ka „Objed­nat s povin­nos­tí plat­by“ budou všech­ny vyplněné infor­ma­ce odeslány pří­mo Nám. 

(3.5) Vaši Objed­návku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doruče­na, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e‑mailovou adresu zadanou v Objed­návce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objed­návky a tyto Pod­mínky for­mou přílo­hy e‑mailové zprávy. Pod­mínky ve znění účin­ném ke dni Objed­návky, tj. ve znění přiloženém jako přílo­ha potvrzu­jící e‑mailové zprávy, tvoří nedíl­nou součást Smlou­vy. Potvrzením Objed­návky dochází k uza­vření Smlou­vy mezi Námi a Vámi.

(3.6) Mohou nas­tat i pří­pady, kdy Vám neb­udeme moci Objed­návku potvrdit. Jed­ná se zejmé­na o situ­ace, kdy Zboží není dos­tup­né nebo pří­pady, kdy objed­náte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Infor­ma­ci o max­imál­ním poč­tu Zboží Vám však vždy v rám­ci E‑shopu pře­dem poskyt­neme a neměla by pro Vás být tedy přek­va­pivá. V pří­padě, že nas­tane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objed­návku potvrdit, budeme Vás kon­tak­to­vat a zašleme Vám nabíd­ku na uza­vření Smlou­vy v pozměněné podobě opro­ti Objed­návce. Smlou­va je v takovém pří­padě uza­vře­na ve chvíli, kdy Naši nabíd­ku potvrdíte. 

(3.7) V pří­padě, že v rám­ci E‑shopu nebo v Objed­návce bude uve­de­na zjevně chyb­ná Cena, nejsme povin­ni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v pří­padě, kdy jste obdrželi potvrzení Objed­návky, a tedy doš­lo k uza­vření Smlou­vy. V takové situaci Vás budeme bezod­klad­ně kon­tak­to­vat a zašleme Vám nabíd­ku na uza­vření nové Smlou­vy v pozměněné podobě opro­ti Objed­návce. Nová Smlou­va je v takovém pří­padě uza­vře­na ve chvíli, kdy Naši nabíd­ku potvrdíte. Za zjev­nou chy­bu v Ceně se považu­je napřík­lad situ­ace, kdy Cena neod­povídá obvyk­lé ceně u jiných prode­jců nebo chy­bí či pře­bývá cifra.

(3.8) V pří­padě, kdy dojde k uza­vření Smlou­vy, Vám vzniká závazek k zapla­cení Celkové ceny.

(3.9) V pří­padě, že máte zřízen Uži­va­tel­ský účet, můžete učinit Objed­návku jeho prostřed­nictvím. I v takovém pří­padě máte ale povin­nost zkon­trolo­vat správnost, prav­di­vost a úplnost před­vy­plněných úda­jů. Způ­sob tvor­by Objed­návky je však totožný, jako v pří­padě kupu­jícího bez Uži­va­tel­ského účtu, výhodou však je, že není tře­ba opako­vaně vyplňo­vat Vaše iden­ti­fikační úda­je.

(3.10) V něk­terých pří­padech umožňu­jeme na nákup Zboží využít sle­vu. Pro poskyt­nutí slevy je tře­ba, abyste v rám­ci návrhu Objed­návky vyplnili úda­je o této slevě do pře­dem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskyt­nu­to se slevou.

(4) CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

(4.1) Cena je vždy uve­de­na v rám­ci E‑shopu, v návrhu Objed­návky a samozře­jmě ve Smlou­vě. V pří­padě roz­poru mezi Cenou uve­de­nou u Zboží v rám­ci E‑shopu a Cenou uve­de­nou v návrhu Objed­návky se uplat­ní Cena uve­dená v návrhu Objed­návky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlou­vě. V rám­ci návrhu Objed­návky je též uve­de­na Cena za dopravu, pří­pad­ně pod­mínky, kdy je dopra­va zdar­ma. 

(4.2) Celková cena je uve­de­na včet­ně DPH včet­ně vešk­erých poplatků stanovených zákonem. 

(4.3) Plat­bu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uza­vření Smlou­vy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést násle­du­jící­mi způ­so­by:
a) Bankovním převo­dem. Infor­ma­ce pro prove­dení plat­by Vám zašleme v rám­ci potvrzení Objed­návky. V pří­padě plat­by bankovním převo­dem je Celková cena splat­ná do 3 pra­cov­ních dnů.
b) Kar­tou online. V takovém pří­padě probíhá plat­ba přes plateb­ní bránu [BUDE DOPLNĚNO], přičemž plat­ba se řídí pod­mínka­mi této plateb­ní brány, které jsou dos­tup­né na adrese: [BUDE DOPLNĚNO]. V pří­padě plat­by kar­tou online je Celková cena splat­ná do [BUDE DOPLNĚNO]
c) Dobírkou.V takovém pří­padě dojde k plat­bě při doručení Zboží opro­ti předání Zboží. V pří­padě plat­by dobírk­ou je Celková cena splat­ná při převzetí Zboží.
d) Hotově při osob­ním odběru. Hotově lze hra­dit Zboží v pří­padě převzetí v Naší provo­zovně. V pří­padě plat­by hotově při osob­ním odběru je Celková cena splat­ná při převzetí Zboží.

(4.4) Fak­tu­ra bude vys­tave­na v elek­tron­ické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslá­na na Vaši e‑mailovou adresu. Fak­tu­ra bude též fyz­icky přilože­na ke Zboží a dos­tup­ná v Uži­va­tel­ském úču.

(4.5) Vlast­nické prá­vo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V pří­padě plat­by bankovním převo­dem je Celková cena zapla­ce­na přip­sáním na Náš účet, v ostat­ních pří­padech je zapla­ce­na v okamžik prove­dení plat­by.

(5) DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

(5.1) Zboží Vám bude doručeno nejpozději do [BUDE DOPLNĚNO]dní způ­sobem dle Vaší vol­by, přičemž můžete vybírat z násle­du­jících možnos­tí:
a) Osob­ní odběr na Naší provo­zovně uve­dené v sez­na­mu provo­zoven;
b) Osob­ní odběr na výde­jních místech společnos­ti Zásilkov­na, Uložen­ka;
c) Doručení prostřed­nictvím dopravních společnos­tí Česká poš­ta, PPL CZ, DHL, Zásilkov­na;

(5.2) Zboží je možné doručit pouze v rám­ci České repub­liky.

(5.3) Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dos­tup­nos­ti a na zvoleném způ­sobu doručení a plat­by. Před­pok­lá­daná doba doručení Zboží Vám bude sděle­na v potvrzení Objed­návky. Doba uve­dená v těch­to Pod­mínkách je pouze ori­en­tační a může se lišit od skutečné doby dodání. V pří­padě osob­ního odběru na provo­zovně Vás vždy o možnos­ti vyzved­nutí Zboží budeme infor­mo­vat prostřed­nictvím e‑mailu. 

(5.4) Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povin­nost zkon­trolo­vat neporušenost obalu Zboží a v pří­padě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit doprav­ci a Nám. V pří­padě, že doš­lo k závadě na obalu, která svědčí o neo­právněné manip­u­laci a vstupu do zásilky, není Vaší povin­nos­tí Zboží od dopravce převzít. 

(5.5) V pří­padě, kdy porušíte svo­ji povin­nost převzít Zboží, s výjimk­ou pří­padů dle čl. 6.4 Pod­mínek, nemá to za následek porušení Naší povin­nos­ti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlou­vy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém pří­padě vzniká prá­vo od Smlou­vy odstoupit z důvo­du Vaše­ho pod­stat­ného porušení Smlou­vy, pří­pad­ně Zboží usklad­nit, za což nám od Vás náleží úpla­ta ve výši [BUDE DOPLNĚNO]. Pokud se rozhod­neme odstoupit od Smlou­vy, je odstoupení účin­né v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlou­vy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, pří­pad­ně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.

(5.6) Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opako­vaně nebo jiným způ­sobem, než bylo ve Smlou­vě dohod­nu­to, je Vaší povin­nos­tí nahra­dit Nám nák­la­dy s tím­to opako­vaným doručením spo­jené. Plateb­ní úda­je pro zapla­cení těch­to nák­ladů Vám zašleme na Vaši e‑mailovou adresu uve­de­nou ve Smlou­vě a jsou splat­né 14 dnů od doručení e‑mailu.

(5.7) Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V pří­padě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimk­ou pří­padů dle čl. 6.4 Pod­mínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedoš­lo. Pře­chod nebezpečí škody na Zboží pro Vás zna­mená, že od toho­to okamžiku nesete vešk­eré důsled­ky spo­jené se ztrá­tou, zničením, poškozením či jakýmkoli zne­hod­no­cením Zboží.

(5.8) V pří­padě, že Zboží neby­lo v E‑shopu uve­de­no jako skla­dem a byla uve­de­na ori­en­tační doba dos­tup­nos­ti Vás budeme vždy infor­mo­vat v pří­padě:

a) mimořád­ného výpad­ku výro­by Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očeká­vanou dobu dos­tup­nos­ti nebo infor­ma­ce o tom, že neb­ude možné Zboží dodat;

b) prodlení s dodáním Zboží od Naše­ho doda­vatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očeká­vanou dobu dodání.

(6) PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

(6.1) Zaruču­jeme, že v době pře­chodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7 Pod­mínek je Zboží bez vad, zejmé­na pak, že Zboží:

a) odpovídá ujed­nané­mu popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnos­ti, kom­pat­i­bil­itě, inter­op­er­abil­itě a jiným ujed­naným vlast­nos­tem;

b) je vhod­né k účelu, pro který ho požadu­jete a s nímž souh­lasíme;

c) je dodáno s ujed­naným přís­lušen­stvím a pokyny k použití, včet­ně návo­du k mon­táži nebo insta­laci;

d) je vhod­né k účelu, k němuž se Zboží toho­to druhu obvyk­le používá;

e) množstvím, jakostí a další­mi vlast­nos­t­mi, včet­ně živ­ot­nos­ti, funkčnos­ti, kom­pat­i­bil­i­ty a bezpečnos­ti, odpovídá obvyk­lým vlast­nos­tem Zboží téhož druhu, které můžete rozum­ně očeká­vat, i s ohle­dem na veře­jná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smlu­vním řetěz­ci, zejmé­na reklam­ou nebo označením; 

f) je dodáno s přís­lušen­stvím, včet­ně obalu, návo­du k mon­táži a jiných pokynů k použití, které můžete rozum­ně očeká­vat; a 

g) odpovídá jakostí nebo prove­dením vzorku nebo před­loze, které Vám byly poskyt­nu­ty před uza­vřením smlou­vy.

(6.2) Prá­va a povin­nos­ti ohled­ně práv z vad­ného plnění se řídí přís­lušný­mi obec­ně závazný­mi právní­mi před­pisy (zejmé­na ustanovení­mi § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občan­ského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších před­pisů).

(6.3) V pří­padě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejmé­na pokud neb­ude splně­na něk­terá z pod­mínek dle čl. 6.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplat­nit prá­va z vad­ného plnění (tedy Zboží reklam­o­vat) zasláním e‑mailu či dopisu na Naše adresy uve­dené u Našich iden­ti­fikačních úda­jů, pří­pad­ně osob­ně na adrese [BUDE DOPLNĚNO]. Pro rekla­maci můžete využít také vzorový for­mulář posky­to­vaný z Naší strany, který tvoří přílo­hu č. 1 Pod­mínek. V uplat­nění prá­va z vad­ného plnění je tře­ba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto vol­bu nemůžete násled­ně bez Naše­ho souh­la­su změnit. Rekla­maci vyřídíme v souladu s Vámi uplat­něným právem z vad­ného plnění. 

(6.4) Má-li Zboží vadu, máte násle­du­jící prá­va:

a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chy­bějící části Zboží; nebo

b) na odstranění vady opravou Zboží,

ledaže by byl zvolený způ­sob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způ­sobem nepřiměřeně nák­lad­ný, což se posoudí zejmé­na s ohle­dem na výz­nam vady, hod­no­tu, kter­ou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způ­sobem vada odstraně­na bez značných obtíží pro vás.

(6.5) Jsme oprávněni odmít­nout vadu odstran­it, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nák­lad­né zejmé­na s ohle­dem na výz­nam vady a hod­no­tu, kter­ou by Zboží mělo bez vady.

(6.6) Dále máte prá­vo na:

a) přiměře­nou sle­vu z Ceny; nebo

b) odstoupení od Smlou­vy,

jestliže:

a) odmít­neme vadu odstran­it nebo ji neod­straníme v souladu s právní­mi před­pisy; 

b) se vada pro­jeví opako­vaně, 

c) je vada pod­stat­ným porušením Smlou­vy; nebo 

d) je z naše­ho prohlášení nebo z okol­nos­tí zjevné, že vada neb­ude odstraně­na v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.

(6.7) Prá­vo na odstoupení od Smlou­vy nenáleží v pří­padě, je-li vada Zboží nevýz­nam­ná.

(6.8) V pří­padě, že jste si vadu na Zboží způ­so­bili sami, prá­va z vad­ného plnění Vám nenáleží.

(6.9) Vadou Zboží není opotřebení Zboží způ­sobené jeho obvyk­lým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpoví­da­jící míře jeho před­chozího používání.

(6.10) Při uplat­nění rekla­mace Vám vys­tavíme písem­né potvrzení, ve kterém bude uve­de­no:

a) datum, kdy jste rekla­maci uplat­nili; 

b) co je obsa­hem rekla­mace; 

c) jaký způ­sob vyřízení rekla­mace požadu­jete;

d) Vaše kon­tak­t­ní úda­je pro úče­ly poskyt­nutí infor­ma­ce o vyřízení rekla­mace.

(6.11) Nedo­hod­neme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení rekla­mace odstraníme vady a poskyt­neme Vám infor­ma­ci o vyřízení rekla­mace na uve­dené kon­tak­t­ní úda­je. Pokud tato lhů­ta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlou­vy nebo požadovat přiměře­nou sle­vu.

(6.12) O vyřízení rekla­mace Vás budeme infor­mo­vat e‑mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způ­sobu vyřízení rekla­mace. Pokud je rekla­mace oprávněná, náleží Vám náhra­da účel­ně vynaložených nák­ladů. Tyto nák­la­dy jste povin­ni prokázat, např. účtenka­mi či potvrzení­mi o ceně za dopravu. V pří­padě, že doš­lo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povin­nos­tí Nám původ­ní Zboží vrátit, nák­la­dy na toto vrá­cení však hradíme My.

(6.13) V pří­padě, že jste pod­nikateli, je Vaší povin­nos­tí oznámit a vyt­knout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjis­tit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.

(6.14)ú V pří­padě, že jste spotřebi­tel, máte prá­vo uplatit prá­va z vad­ného plnění u vady, která se vyskytne u spotřeb­ního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží. 

(7) ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

(7.1) K odstoupení od Smlou­vy, tedy k ukončení smlu­vního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způ­so­by uve­dený­mi v tom­to článku, pří­pad­ně v dalších ustanoveních Pod­mínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uve­de­na.

(7.2) V pří­padě, že jste spotřebi­tel, tedy oso­ba kupu­jící Zboží mimo rámec své pod­nika­tel­ské čin­nos­ti, máte v souladu s ustanovením §1829 občan­ského zákoníku prá­vo odstoupit od Smlou­vy bez udání důvo­du ve lhůtě 14 dnů ode dne uza­vření Smlou­vy, resp. pokud se jed­ná o koupi zboží, pak do čtrnác­ti dnů od jeho převzetí. V pří­padě, že jsme uza­vřeli Smlou­vu, jejímž před­mětem je něko­lik kusů Zboží nebo dodání něko­li­ka částí Zboží, začíná tato lhů­ta běžet až dnem dodání posled­ního kusu nebo části Zboží, a v pří­padě, že jsme uza­vřeli Smlou­vu, na zák­ladě které Vám budeme Zboží dodá­vat pravidel­ně a opako­vaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. 

(7.3) Od Smlou­vy můžete odstoupit jakýmko­liv prokaza­tel­ným způ­sobem (zejmé­na zasláním e‑mailu nebo dopisu na Naše adresy uve­dené u Našich iden­ti­fikačních úda­jů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový for­mulář posky­to­vaný z Naší strany, který tvoří přílo­hu č. 2 Pod­mínek.

(7.4) Ani jako spotřebi­tel však nemůžete od Smlou­vy odstoupit v pří­padech, kdy je před­mětem Smlou­vy plnění uve­dené v § 1837 Občan­ského zákoníku.

(7.5) Lhů­ta k odstoupení dle čl. 8.2 Pod­mínek se považu­je za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete ozná­mení, že od Smlou­vy odstupu­jete.

(7.6) V pří­padě odstoupení od Smlou­vy dle čl. 8.2 Pod­mínek jste povin­ní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete nák­la­dy spo­jené s navrá­cením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, aby­chom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpoví­da­jící nejlevnější­mu nabízené­mu způ­sobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V pří­padě odstoupení z důvo­du, že My porušíme uza­vře­nou Smlou­vu, hradíme i nák­la­dy spo­jené s navrá­cením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpoví­da­jící nejlevnější­mu nabízené­mu způ­sobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.

(7.7) V pří­padě odstoupení od Smlou­vy Vám bude Cena vrá­ce­na do 14 dnů ode dne účin­nos­ti odstoupení na účet, ze kterého byla přip­sá­na, pří­pad­ně na účet zvolený odstoupení od Smlou­vy. Část­ka však neb­ude vrá­ce­na dříve, než Zboží obdržíme, nebo Nám prokážete, že doš­lo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vrace­jte čisté, pokud možno včet­ně orig­inál­ního obalu.

(7.8) V pří­padě odstoupení od Smlou­vy dle čl. 8.2 Pod­mínek Nám však odpovídáte za snížení hod­no­ty Zboží, které vzniklo v důsled­ku nakládání s tím­to zbožím jinak, než je nut­né k tomu, abyste se seznámili s pova­hou, vlast­nos­t­mi a funkčnos­tí Zboží, tj. způ­sobem, jakým byste se se Zbožím sez­namovali v kamen­né prode­jně. V pří­padě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z tit­u­lu nák­ladů započíst na Vaši pohledávku na vrá­cení Ceny.

(7.9) My jsme oprávněni odstoupit od Smlou­vy kdyko­liv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud exis­tu­jí objek­tivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejmé­na důvody na straně třetích osob nebo důvody spočí­va­jící v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uve­dené v čl. 6.1 Pod­mínek. Můžeme také od Smlou­vy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objed­návce záměrně nesprávné infor­ma­ce. V pří­padě, že nakupu­jete zboží v rám­ci své pod­nika­tel­ské čin­nos­ti, tedy jako pod­nika­tel, jsme oprávněni od Smlou­vy odstoupit kdykoli, i bez udání důvo­du.

(8) ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

(8.1) Nejsme ve vztahu ke kupu­jícím vázáni žád­ný­mi kodexy chování ve smys­lu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občan­ského zákoníku.

(8.2) Vyři­zování stížnos­tí spotřebitelů zajišťu­jeme prostřed­nictvím elek­tron­ické adresy [BUDE DOPLNĚNO]. Infor­ma­ci o vyřízení stížnos­ti zašleme na elek­tron­ick­ou adresu kupu­jícího.

(8.3) K mimosoud­ní­mu řešení spotřebi­tel­ských sporů ze Smlou­vy je přís­lušná Česká obchod­ní inspekce, se sídlem Štěpán­ská 796/44, 110 00 Pra­ha 1, IČ: 000 20 869, inter­ne­tová adresa: http://www.coi.cz. Plat­for­mu pro řešení sporů on-line nacháze­jící se na inter­ne­tové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodá­va­jícím a kupu­jícím, který je spotřebitelem, z kup­ní smlou­vy uza­vřené elek­tron­ick­ý­mi prostřed­ky.

(8.4) Evrop­ské spotřebi­tel­ské cen­trum Česká repub­li­ka, se sídlem Štěpán­ská 796/44, 110 00 Pra­ha 1, inter­ne­tová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kon­tak­t­ním místem podle Nařízení Evrop­ského par­la­men­tu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. květ­na 2013, o řešení spotřebi­tel­ských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směr­nice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebi­tel­ských sporů on-line).

(9) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

(9.1) Pokud Náš a Váš právní vztah obsahu­je mez­inárod­ní prvek (tedy napřík­lad budeme zasílat zboží mimo území České repub­liky), bude se vztah vždy řídit právem České repub­liky. Pokud jste však spotřebitelé, nej­sou tím­to ujed­náním dotče­na Vaše prá­va ply­noucí z právních před­pisů.

(9.2) Vešker­ou písem­nou kore­spon­den­ci si s Vámi budeme doručo­vat elek­tron­ick­ou poš­tou. Naše e‑mailová adresa je uve­de­na u Našich iden­ti­fikačních úda­jů. My budeme doručo­vat kore­spon­den­ci na Vaši e‑mailovou adresu uve­de­nou ve Smlou­vě, v Uži­va­tel­ském účtu nebo přes kter­ou jste nás kon­tak­to­vali.

(9.3) Smlou­vu je možné měnit pouze na zák­ladě naší písem­né dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Pod­mínky, tato změ­na se však nedotkne již uza­vřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uza­vře­ny po účin­nos­ti této změny. O změně Vás však budeme infor­mo­vat pouze v pří­padě, že máte vytvořený Uži­va­tel­ský účet (abyste tuto infor­ma­ci měli v pří­padě, že budete objed­ná­vat nové Zboží, změ­na však neza­k­ládá prá­vo výpově­di, jelikož nemáme uza­vře­nou Smlou­vu, kter­ou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na zák­ladě Smlou­vy máme dodá­vat Zboží pravidel­ně a opako­vaně. Infor­ma­ce o změně Vám zašleme na Vaši e‑mailovou adresu nejméně 14 dní před účin­nos­tí této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání infor­ma­ce o změně neob­držíme výpověď uza­vřené Smlou­vy na pravidel­né a opako­vané dodávky Zboží, stá­va­jí se nové pod­mínky součástí naší Smlou­vy a uplat­ní se na další dodávku Zboží násle­du­jící po účin­nos­ti změny. Výpověd­ní doba v pří­padě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.

(9.4) V pří­padě vyšší moci nebo událostí, které nelze před­ví­dat (přírod­ní katas­tro­fa, pan­demie, provozní poruchy, výpad­ky sub­do­da­vatelů apod.), neneseme odpověd­nost za ško­du způ­sobe­nou v důsled­ku nebo sou­vis­losti s pří­pady vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy prá­vo od Smlou­vy odstoupit.

(9.5) Přílo­hou Pod­mínek je vzorový for­mulář pro rekla­maci a vzorový for­mulář pro odstoupení od Smlou­vy.

(9.6) Smlou­va včet­ně Pod­mínek je archivová­na v elek­tron­ické podobě u Nás, ale není Vám přís­tup­ná. Vždy však tyto Pod­mínky a potvrzení Objed­návky se shrnutím Objed­návky obdržíte e‑mailem a budete tedy mít vždy příst­up ke Smlou­vě i bez Naší součin­nos­ti. Doporuču­jeme vždy potvrzení Objed­návky a Pod­mínky uložit.

(9.7) Tyto Pod­mínky nabý­va­jí účin­nos­ti 3.4.2024.